Another World

to live, to sleep…maybe to dream

Kingdom Hearts II (Playstation 2)

Posted by evans στο Τετάρτη, 21 Ιουνίου, 2006

Kingdom Hearts II

Kingdom Hearts II

Τελειώνοντας, μετά από αρκετό καιρό ανυπομονησίας και προσμονής, το Kingdom Hearts II, οι εντυπώσεις είναι πολλές και διάφορες. Αρχικά έμεινα πλήρως ικανοποιημένος από το μαγευτικό και γεμάτο τέλος, που σου ξεκαθαρίζει όλα όσα συνέβαιναν στα δύο επεισόδια της σειράς, αργότερα, όμως, μετά από ενασχόληση με τα side quests του, το όλο “feeling” άλλαξε αρκετά. Δεν μπορώ τελικά να ξέρω αν ικανοποιεί πλήρως σε όλους τους τομείς, που συνθέτουν ένα RPG, το σίγουρο είναι ότι σε αρκετούς σου προσφέρει πολύ περισσότερα από ότι το πρώτο, ενώ σε κάποιους άλλους σου στερεί την πραγματική απόλαυση, που απλόχερα σου έδινε το Kingdom Hearts. Το σωστότερο θα ήταν, όμως, να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, παρουσιάζοντας μία πιο γενική και ολοκληρωμένη εικόνα του τίτλου.

Σενάριο

Η ιστορία ξεκινάει από εκεί ακριβώς που σταμάτησε το δεύτερο επεισόδιο της σειράς, το Chain of Memories. Παραδόξως δεν ελέγχεις τον Sora, τον πρωταγωνιστή τόσο του πρώτου Kingdom Hearts, όσο και του Chain of Memories, αλλά ένα άλλο ξανθό παιδί, ονόματι Roxas.

Ξυπνώντας, λοιπόν, “την πρώτη μέρα”, βρίσκεσαι σε μία πόλη με το όνομα Twilight Town. Το όνειρο της νύχτας που μόλις πέρασε ξαφνιάζει αρχικά τον Roxas, μια που είχε να κάνει με τις αναμνήσεις ενός άλλου συνομήλικού του, του Sora. Αποφεύγοντας να ασχοληθεί με αυτά που είδε στον ύπνο του, αποφασίζει να πάει και να συναντήσει τους υπόλοιπους τρεις φίλους του, για να περάσουν μαζί μία ακόμα μέρα των διακοπών. Το βασικότερο θέμα, το οποίο απασχολούσε ολόκληρη την πόλη, τη μέρα αυτήν, ήταν η κλοπή κάποιων φωτογραφιών, καθώς και της λέξης “photo”, για την οποία κατηγορήθηκε η παρέα του Roxas. Στην προσπάθεια τους να βρουν τον ένοχο της όλης κλοπής, ο Roxas συναντάει έναν άνθρωπο ντυμένο με μια μαύρη κάπα, κρύβοντας το πρόσωπο του. Στο τέλος, αφού κατάφεραν να βρουν τον κλέφτη και να πάρουν τις φωτογραφίες, παρατήρησαν ότι όλες είχαν σα βασικό θέμα τον Roxas.

Το παράλογο στην όλη υπόθεση ήταν ότι καθώς ο Roxas πολεμούσε το παράξενο «τέρας», για να πάρει πίσω τις φωτογραφίες, ένα Keyblade εμφανίστηκε στο χέρι του, δίνοντας του τη δυνατότητα να το νικήσει!

Καθώς περνούσαν οι μέρες, ο Roxas συνέχισε να βλέπει διάφορα όνειρα – σκηνές από τις περιπέτειες του Sora και όλο και πιο ανεξήγητα περιστατικά συνέβαιναν στην Twilight Town. Πράγματα που έβλεπε μόνο ο Roxas και κανένας άλλος, μία στοιχειωμένη έπαυλη, ένα κορίτσι με το όνομα Namine, ένα παράξενο σπαθί – κλειδί οδήγησαν τον Roxas στο να ψάξει και να εισέλθει στην έπαυλη, αναζητώντας μία απάντηση.

Το σενάριο αυτό με τον Roxas κρατάει αρκετές ώρες και σου δημιουργεί πολλά ερωτήματα, που μέχρι και το τέλος του παιχνιδιού ψάχνουν να βρουν μία απάντηση. Πολλά πρόσωπα, άγνωστα στο πρώτο Kingdom Hearts, που εμφανίζονταν, όμως, στο Chain of Memories, κάνουν αισθητή την παρουσία τους και εδώ, όπως είναι ο DiZ και τα διάφορα μέλη της Organization XIII.

Το σενάριο περιστρέφεται για μία ακόμα φορά γύρω από τον Sora και την αναζήτηση των φίλων του στους διάφορους κόσμους της Disney και όχι μόνο. Μία πληθώρα από περιοχές κάνουν της εμφάνιση τους, πολλές παρμένες από το πρώτο Kingdom Hearts και άλλες εντελώς καινούριες, όπως ο κόσμος της Mulan, των Πειρατών της Καραϊβικής, αλλά και του Lion King.

O Sora, αυτή τη φορά μεγαλύτερος και πιο ώριμος, ξυπνάει, μετά από την επανατοποθέτηση των αναμνήσεων του σε σωστή σειρά από την Namine, στην Twilight Town, βρίσκοντας ξανά τους αγαπημένους του φίλους, τον Donald και τον Goofy. Φαίνεται, από το μέγεθος των ρούχων του πάνω του, που πλέον του είναι πολύ πιο μικρά, ότι πέρασε πολύς καιρός, από τότε που αφέθηκε στα χέρια της Namine, για την επαναφορά της μνήμης του. Χωρίς να θυμάται τα γεγονότα που συνέβησαν στο Castle Oblivion, αποφάσισε να ξεκινήσει και πάλι το ταξίδι για να βρει τους φίλους του.

Το ταξίδι ξεκινάει από την Twilight Town με πρώτο προορισμό το Hollow Bastion. Η περιπέτεια, αυτή τη φορά, θα τον οδηγήσει στο να ανακαλύψει πολύ περισσότερες αλήθειες για τον κόσμο και για το τι κρύβεται πίσω από τον Ansem και τα Heartless. Αν και βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε όλα τα γεγονότα του πρώτου Kingdom Hearts, το II ακολουθεί μία πολύ πιο σκοτεινή πορεία, με μυστήριο και φοβερές αποκαλύψεις, που θα δώσουν απάντηση, τόσο στα ερωτήματα που τίθενται στην αρχή του παιχνιδιού, όσο και σε αυτά που είχαν τεθεί στο πρώτο επεισόδιο και στο Chain of Memories. Το βασικότερο στοιχείο του σεναρίου περιτριγυρίζει την Organization XIII, εξηγώντας και ανατρέποντας πολλά από τα γεγονότα του Kingdom Hearts, δίνοντας μία πολύ πιο ώριμη ουσιαστική εξήγηση για αυτά.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το σενάριο του Kingdom Hearts II, όπως και του Ι, αποτελείται από δύο κομμάτια, το πρώτο έχει να κάνει με τις διάφορες ιστορίες των κόσμων της Disney και το δεύτερο με τη βασική ιστορία του παιχνιδιού (Organization XIII). Το πρώτο προσπαθεί απλά να δώσει ένα λόγο ύπαρξης στους κόσμους αυτούς και μία σειρά από γεγονότα, ώστε να έχουν κάποιον ουσιαστικό ρόλο και όχι απλά διακοσμητικό. Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται αυτός δεν είναι και πολύ ικανοποιητικός, για την ακρίβεια θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι πολύ μέτριος, αλλά σίγουρα το βασικό θέμα της ιστορίας δε μειώνεται από κάτι τέτοιο. Δυστυχώς η διασκέδαση και η συνολική εικόνα των κόσμων αυτών χάνεται, εξαιτίας του μέτριου αυτού σεναρίου, που τους διέπει.

Το σημαντικότερο, πάντως, είναι ότι στο τέλος του παιχνιδιού, με το που θα δεις και τα credits, η αίσθηση που θα έχεις, τουλάχιστον από μεριάς σεναρίου, είναι ότι σου απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματα και ότι πλέον δεν υπάρχει κάτι που να σε απασχολεί.

Γραφικά-Ήχος

Τα γραφικά του παιχνιδιού κινούνται σχεδόν στα ίδια πλαίσια με του πρώτου Kingdom Hearts, αν και εμφανέστατες είναι οι πολλές βελτιώσεις που έχουν γίνει. Πλέον τα χρώματα είναι πολύ πιο ζωντανά και αληθινά, δίνοντας έναν πιο ώριμο τόνο στο παιχνίδι, σε αντίθεση με τον απόλυτα παιδικό που είχε το πρώτο της σειράς. Ακόμα η λεπτομέρεια στις διάφορες περιοχές και στα διάφορα εφέ είναι ανανεωμένη, προσφέροντας ένα ευχάριστο και ξεκούραστο αισθητικό αποτέλεσμα. Πληθώρα από διαφορετικές περιοχές, επίσης, σε κάνουν να μη βαριέσαι τους κόσμους και τις διάφορες εικόνες, ενώ η λεπτομέρεια των μοντέλων τόσο των ηρώων, όσο και των εχθρών είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Κάποιοι κόσμοι, όπως αυτός του Steamboat Willie και του Tron θα αφήσουν τις καλύτερες εντυπώσεις, για το ξεχωριστό και μοναδικό τους στυλ.

Η μουσική , αν και στο σύνολο της είναι πολύ καλή και ικανοποιητική, υστερεί σε κάποια σημεία, χαλώντας την τελική εικόνα που θα σχηματίσεις για αυτήν. Αν και η μουσική επένδυση στους διάφορους κόσμους ταιριάζουν απόλυτα με το ύφος τους και τη θεματολογία τους, όπως και αυτή στις διάφορες σκηνές προώθησης του βασικού σεναρίου ταιριάζει απόλυτα με τα γενόμενα, δεν ισχύει αυτό και στις διάφορες σκηνές στους κόσμους της Disney. Συγκεκριμένα αυτές οι σκηνές χαρακτηρίζονται από πολύ μέτρια, έως και πολύ άσχημη σκηνοθεσία, το ίδιο, φυσικά, και η μουσική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι σκηνές αυτές να καταντάνε βαρετές και να κουράζουν. Το σημαντικότερο είναι ότι τα μουσικά κομμάτια θα μείνουν σε όσους παίξουν το παιχνίδι είναι από τις μάχες με τα δύσκολα και σημαντικά bosses, καθώς και από τις σκηνές με την Organization XIII.

Σύστημα Μάχης

Το σύστημα μάχης του Kingdom Hearts II βασίζεται στα πρότυπα του πρώτου, βελτιώνοντας το, όμως, σε αρκετούς τομείς και εισάγοντας κάποια καινούρια στοιχεία, κάνοντας το πιο εντυπωσιακό και ενδιαφέρον. Αν και τα πλεονεκτήματα αυτών των προσθηκών είναι πολλά, δυστυχώς οδηγούν σε ένα αρκετά μειωμένο επίπεδο δυσκολίας.

Το πρώτο πράγμα που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σου, είναι τα Reaction Commands, ένα καινούριο σύστημα εκτέλεσης κάποιων συγκεκριμένων επιθέσεων, που μας θυμίζουν τα διάφορα quick time events πολλών action παιχνιδιών, όπως των Resident Evil 4, God of War, ή και του Shenmue. Τα Reaction Commands, βέβαια, δεν αποτελούν ένα συνδυασμό κουμπιών, όπως τα προαναφερθέντα παιχνίδια, αλλά το πάτημα του τριγώνου, την κατάλληλη χρονική στιγμή, που σου υποδεικνύει το ίδιο το παιχνίδι. Στις απλές μάχες μπορείς να αποφεύγεις χτυπήματα και να νικάς τους εχθρούς με μία ιδιαίτερα ευκολία, κάνοντας και τις μάχες αρκετά πιο εντυπωσιακές, ενώ στα boss battles τα Reaction Commands σου προσφέρουν τη δυνατότητα να κάνεις μεγάλη ζημιά, ή και να αποκαλύψεις τα αδύνατα τους σημεία. Γενικότερα, αυτά προσφέρουν μία μεγαλύτερη ποικιλία στις μάχες και στις διάφορες σκηνές δράσης, ώστε το παιχνίδι να μην καταντάει απλώς συνεχόμενο πάτημα του Χ.

Τα skills εμφανίζονται ακριβώς και όπως στο πρώτο παιχνίδι, αποκτώντας τα δηλαδή με level up και εξοπλίζοντας τα προσφέροντας ένα συγκεκριμένο αριθμό από AP points, τα οποία τα αποκτάς, επίσης, με leveling. Εντούτοις η ποικιλία των skills του Sora είναι πολύ μεγαλύτερη, με πολλούς και ωραίους συνδυασμούς και ακόμα πιο ωραία αποτελέσματα. Σε αντίθεση με το πρώτο επεισόδιο της σειράς, εδώ δεν υπάρχουν ειδικές επιθέσεις, που καταναλώνουν MP, όταν τις εκτελείς, αλλά τα skills σου προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους επίθεσης. Για παράδειγμα, εξοπλίζοντας κάποιο μπορείς να χτυπήσεις τους μακρινούς εχθρούς με ένα γρήγορο χτύπημα, χωρίς να δώσεις κάποια συγκεκριμένη εντολή. Πολλά skills για να ενεργοποιηθούν πρέπει να πατάς το τετράγωνο, κατά τη διάρκεια ενός combo.

Μία ακόμα προσθήκη είναι τα Forms. Ο Sora έχει την ικανότητα να μεταμορφώνεται, ενώνοντας είτε με τον Goofy, είτε με τον Donald, είτε και με τους δύο μαζί, σε κάποιες ειδικές μορφές, αυξάνοντας πάρα πολύ τη δύναμη του και τις ικανότητες του. Το κάθε Form έχει τη δικιά του γκάμα από abilities και skills, προσφέροντας ένα διαφορετικό τρόπο παιξίματος. Ακόμα τα Forms ανεβαίνουν level, με έναν ιδιαίτερο τρόπο το καθένα, και μαθαίνουν νέα skills, ενώ, όσο αυτά ανεβαίνουν level, μαθαίνει και ο Sora κάποια από τα skills τους. Τα μειονεκτήματα των Forms είναι δύο, πρώτον πρέπει να δώσεις έναν, ή και τους δύο χαρακτήρες σου, για να μπορέσεις να μεταμορφωθείς σε κάποιο από αυτά, αλλά και η διάρκεια τους δεν είναι άπειρη, αλλά περιορισμένη από μία μπάρα, που γεμίζει όσο δίνεις χτυπήματα με τον Sora στις μάχες.

Το Magic System άλλαξε αρκετά, κάνοντας το αρκετά πιο δύσχρηστο, ίσως και όχι τόσο εύκολο. Αυτήν τη φορά, από την αρχή του παιχνιδιού, έχεις 100 MP και όλα τα μαγικά (που είναι λιγότερα, από ότι του πρώτου)κοστίζουν ένα συγκεκριμένο αριθμό MP, από το πρώτο τους level, μέχρι και το τελευταίο. Μπορείς να εκτελείς όποιο spell θέλεις, όταν, όμως, σου τελειώσουν τα MPs, τότε η μπάρα τους αντικαθίσταται από μία μπάρα MP charge. Όσο αυτή η μπάρα γεμίζει, τόσο εσύ δεν μπορείς να εκτελέσεις κανένα μαγικό, ενώ όταν γεμίσει πλήρως, τότε επαναφέρεται γεμάτη η μπάρα των MPs. Αν και ακούγεται αρκετά βολικό και άνετο το σύστημα, και ταυτόχρονα πιο απλό, το πρόβλημα εμφανίζεται στο Cure spell. Εδώ το Cure δεν καταναλώνει ένα συγκεκριμένο αριθμό MPs, αλλά ολόκληρη την μπάρα, ανεξάρτητα από το πόσο γεμάτη ή άδεια είναι. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι όταν κάνεις το πρώτο Cure και τη στιγμή που θα γεμίσει η μπάρα, ώστε να κάνεις κάποιο άλλο μαγικό, θα την θέλεις πάλι για Cure, επομένως τα υπόλοιπα μαγικά, χωρίς να είναι μη αποτελεσματικά, καταντάνε σχεδόν άχρηστα.

Μία αναφορά χρειάζεται να γίνει στα Summons και στα Limits, που έκαναν και την εμφάνιση τους και στο πρώτο Kingdom Hearts. Με τον κάθε χαρακτήρα, μέχρι και με αυτούς από τους διάφορους κόσμους που επισκέπτεσαι, μπορείς να εκτελέσεις πολύ ισχυρές επιθέσεις, ξοδεύοντας όλα τα MP του Sora. Αυτές οι επιθέσεις είναι τα limits και ενεργοποιούνται με μία ειδική εντολή από το menu. Τα summons είναι διάφορα ήρωες της Disney που καλεί ο Sora, αντικαθιστώντας τους άλλους δύο χαρακτήρες της ομάδας και καταναλώνοντας όλα τα MP του και πάλι. Και τα δύο αυτά είδη επιθέσεων είναι πολύ ισχυρά, αν και τα μειονεκτήματα τους θα έλεγα ότι δεν τα καθιστούν και τόσο χρήσιμα.

Σε γενικές γραμμές το σύστημα μάχης είναι όμοιο με του πρώτου Kingdom Hearts, αν και ο χαμός στις μάχες είναι πολύ μεγαλύτερος. Αναμφισβήτητα είναι αρκετά πιο διασκεδαστικό και καλύτερο από αυτά που ως τώρα είχαμε δει από τη σειρά και σίγουρα αποτελεί και ένα από τα δυνατά σημεία του τίτλου. Το μόνο αρνητικό είναι η μειωμένη, συγκριτικά με το Kingdom Hearts, δυσκολία του, αλλά και πάλι μία πρόκληση υπάρχει.

Συνοψίζοντας

Από τη συνολική εμπειρία λείπει η πληθώρα των sidequests και προεραιτικών bosses, που συναντήσαμε στο πρώτο επεισόδιο της σειράς. Το leveling είναι αρκετά πιο εύκολο και γρήγορο, όπως και το να τελειώσεις με όλα τα ουσιώδη. Τα Gummy Ships και οι διάφορες διαδρομές έχουν γίνει αρκετά πιο «action», θυμίζοντας λίγο τα κλασικά Star Fox παιχνίδια.

Σα συνολικό αποτέλεσμα το παιχνίδι ικανοποιεί πλήρως όλες τις προσδοκίες όσων ασχολήθηκαν με τη σειρά μέχρι τώρα, αφήνοντας, δυστυχώς, κάποια κενά. Το σενάριο, βέβαια, και η δράση είναι σε τόσο υψηλό επίπεδο, που δε θα δυσαρεστήσουν και θα σε κρατήσουν μέχρι και το τέλος (και μετά από αυτό) με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Βαθμολογία

Γραφικά: 9

Μουσική: 8

Σενάριο: 8

Gameplay: 8

Γενικά: 8

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: