Another World

to live, to sleep…maybe to dream

Xenosaga Episode III Also sprach Zarathustra

Posted by evans στο Σάββατο, 14 Οκτώβριος, 2006

Μετά από μία ιδιαίτερα ανισόρροπη πορεία, η σειρά καταφέρνει να φτάσει στο τέλος της λίγο πρόσκαιρα με το Xenosaga Episode III Also sprach Zarathustra. Ενώ αρχικά τα σχέδια μιλούσαν για μία επική «εξαλογία», που θα προσέφερε ένα μοναδικό σενάριο, οι σχετικά χαμηλές πωλήσεις των δύο πρώτων επεισοδίων οδήγησαν την Namco να μειώσει τον αριθμό τους από έξι σε τρία. Εύλογα ερώτημα είναι αν το ένα επεισόδιο θα μπορούσε να χωρέσει τα «σπασμένα» του δεύτερου καθώς και το υλικό των τριών χαμένων. Ο φόβος μιας αποτυχημένης προσπάθειας εξαλείφεται όσο ξεδιπλώνεται το σενάριο του παιχνιδιού, το οποίο καλύπτει πάρα πολλά θέματα, δίνοντας μας ένα επικό τέλος, ισάξιο του ονόματος του τίτλου και των προσδοκιών που μας είχε αφήσει ο Takahashi, μετά το προηγούμενο του δημιούργημα (Xenogears).

Το Xenosaga Episode III ακολουθεί εντελώς διαφορετική πορεία από τα άλλα δύο και από την αρχή μας ξεκαθαρίζει το ύφος του: πολύ πιο σοβαρό και ώριμο. Ο όγκος των πληροφοριών που πρέπει να αφηγηθεί το παιχνίδι είναι τεράστιος και απαιτεί από τον παίχτη την πλήρη γνώση του σύμπαντος του Xenosaga, ώστε να καταφέρει να ακολουθήσει τα γεγονότα. Πλέον δεν υπάρχουν εισαγωγικές σκηνές, ή μακροσκελείς διάλογοι με κάθε λεπτομέρεια, αντιθέτως οι διάλογοι είναι περιεκτικοί και ουσιώδεις, δίνοντας την πλήρη εικόνα των καταστάσεων που επικρατεί στο παιχνίδι. Εξάλλου το ίδιο το παιχνίδι διακατέχεται από το συναίσθημα του επικείμενου τέλους, ήδη από την πρώτη κι όλας στιγμή. Στο γεγονός αυτό συμβάλει και η ίδια η εξέλιξη του παιχνιδιού, που δε γίνεται με τεράστια και κουραστικά cut scenes, κατά κύριο λόγο, αλλά με διάλογους εμπλουτισμένους με voice overs. Το πιθανό κενό των διαλόγων αυτών έρχεται να καλύψει το πλούσιο database του παιχνιδιού, που περιέχει πάρα πολλές πληροφορίες τόσο για θέματα των παλαιών παιχνιδιών, όσο και για όλα όσα θίγονται στο ΙΙΙ.

Με τον τρόπο αυτό το παιχνίδι γίνεται πολύ πιο λιτό, αφού δε χαρακτηρίζεται, πλέον, από πλούσια και «τερατώδη» cut scenes, αλλά από απλές και συνηθισμένες σκηνές διαλόγων. Το στοιχείο αυτό, της λιτότητας, έρχεται και αυξάνεται με το όλο στήσιμο και το gameplay του τίτλου, που ακολουθεί τα standards των παλαιότερων JRPGs, αφήνοντας τους πειραματισμούς και τις καινοτομίες στην άκρη. Με αυτόν τον τρόπο το battle system θυμίζει περισσότερο ένα κλασσικό τίτλο των εποχών ’90, με βασικές επιλογές για επιθέσεις, ειδικές επιθέσεις, μαγικά και αντικείμενα. Τα dungeons είναι πολύ πιο απλά κατασκευασμένα και ο αριθμός τους είναι ικανοποιητικός, ώστε το παιχνίδι να ευχαριστεί ιδιαίτερα τον παίχτη, προσφέροντας ουσιαστικό και απολαυστικό gameplay σε συνδυασμό με το πλούσιο και απίστευτα βαθύ σενάριο. Το σύστημα εξέλιξης ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, έχοντας απλώς μία πληθώρα skills, τα οποία τα μαθαίνεις αξιοποιώντας πόντους που αποκτάς μετά τις μάχες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μεγάλη ποικιλία accessories, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διευκόλυνση των μαχών.

Όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια, οι μάχες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, αυτές με τους ήρωες και αυτές με τα E.S.s τους. Και οι δύο χαρακτηρίζονται από μία ιδιαίτερη απλότητα, αν και αυτές των E.S.s πραγματικά δεν έχουν καθόλου βάθος. Εντούτοις οι τελευταίες καταντούνε ιδιαίτερα απολαυστικές, επειδή είναι πάρα πολύ γρήγορες, ενώ οι τεράστιοι αριθμοί damage δημιουργούν μία αίσθηση «δύναμης» στον παίχτη.

Πέρα από το αρκετά μεγάλο single game, το παιχνίδι δίνει στον παίχτη μία πληθώρα από δευτερεύουσες αποστολές ώστε να μην καταντάει ανιαρό και να υπάρχει ποικιλία στο gameplay. Δευτερεύοντα boss battles και ένα υπό-παιχνίδι εν ονόματι «HaKox» έχουν τα πρωτεία σε αυτήν τη σειρά από δευτερεύοντα πράγματα που μπορείς να κάνεις. Φυσικά τα κλασικά μυστικά των προηγούμενων Xenosaga, όπως το Segment File, κάνει την εμφάνιση του.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στη μοναδική μουσική επένδυση του παιχνιδιού και στο voice acting. Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτόν τον τομέα και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, θέτοντας και τα δύο προηγούμενα επεισόδια σε ένα κατώτερο επίπεδο. Από τη μία η φοβερή μουσική έρχεται και ντύνει κάθε σκηνή, η σκηνοθεσία της οποίας μαγεύει. Ειδικά κάποια μουσικά κομμάτια δίνουν τον απαραίτητο επικό τόνο στο συμβάν που προσπαθούν να αναδείξουν, διεγείροντας ακόμα περισσότερο το συναίσθημα του παίχτη. Η ποικιλία, τέλος, των μουσικών κομματιών στα boss battles δίνει και την ανάλογη σημαντικότητα στις μάχες αυτές. Το voice acting, από την άλλη, κυμαίνεται σε πολύ αξιόλογα επίπεδα και το απαραίτητο συναίσθημα στη φωνή των ηρώων δε λείπει σχεδόν σε καμία σκηνή, χωρίς φυσικά να μην υπάρχουν και κάποια «ατοπήματα».

Δυστυχώς την πάρα πολύ καλή εικόνα του τίτλου έρχονται να χαλάσουν κάποιες λανθασμένες κινήσεις της εταιρίες με το λεγόμενο «censorship». Κόβοντας κάποιες σκηνές βίας από διάφορα cut scenes το απαραίτητο συναίσθημα χάνεται, ενώ σε μία συγκεκριμένη σκηνή πραγματικά δε βγαίνει νόημα με αυτά που γίνονται. Ένα ακόμα αρνητικό, ίσως, σημείο του τίτλου είναι ότι σε κάποια γεγονότα θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα και να προχωρήσει σε περισσότερη ανάλυση, αν και κάτι τέτοιο, μάλλον, θα ήταν αδύνατον, εξαιτίας του τεράστιου όγκου πληροφοριών που έπρεπε να διηγηθεί και να αναλύσει.

Σα σύνολο, το Xenosaga Episode III Also sprach Zarathustra αποτελεί το τέλος μιας πραγματικά επικής σειράς, θέτοντας την σε μία πολύ υψηλή θέση στο χώρο των JRPGs και των Videogames γενικότερα. Τα θέματα που θίγονται μέσω της σειράς είναι πολύ ώριμα και τα μηνύματα που μεταδίδονται είναι ουσιαστικά και πολύ σημαντικά (εξαρτάται και από το πώς θα τα εκλάβει ο καθένας). Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια αφήνει την αντιληπτική ικανότητα του παίχτη να εκλάβει το καθετί όπως ο ίδιος επιθυμεί και να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα, δίχως να μπαίνει σε ένα μονοπάτι αναγκαστικά. Ο τίτλος, πέραν από τα πολύ φιλοσοφημένα του ερωτήματα, προσφέρει ένα απολαυστικό gameplay, με ευχάριστα και πολλά dungeons, πολύ γρήγορες μάχες και δυνατούς χαρακτήρες, ενώ η καταπληκτική του σκηνοθεσία σε αφήνει άφωνο. Το finale, ειδικά, του πρώτου DVD αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα σκηνοθεσίας και απόδοσης συναισθημάτων στα ως τώρα JRPGs. Αδιαμφισβήτητα το καλύτερο πιθανό τέλος της σειράς, ένα παιχνίδι που είναι ότι δεν ήταν κανένα από τα προηγούμενα του (γρήγορο) και ταυτόχρονα πάρα πολύ διασκεδαστικό και με υπερπλήρες σενάριο.

Βαθμολογία: 9

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: